Луѓето се отворени за нова технологија, но внимателни за податоците
Наши забелешки
Positives:
Negatives:
Развојот на технологијата овозможи спојување на дигиталниот и физичкиот свет. Технологијата во последните години стана неопходен дел од нашите животи, затоа не е чудно што дури 90% од испитаниците во новиот извештај на PwC користат најмалку една од технологиите како што се вештачката интелигенција, IoT, блокчејн и 3D принтање. Испитани се 6000 потрошувачи и 1800 деловни челници во шест земји со цел да се добие јасна слика за ставовите на потрошувачите за технологиите 4IR (4 индустриски револуции) и нивното влијание врз животот и работата.
Потрошувачите ја користат 4IR технологијата и ги препознаваате предностите како што се заштеда на време и подобрување на продуктивноста. Загрижени се за клучните прашања како што е довербата, што би можело значително да влијае врз општото ниво на прифатеност и успехот на 4IR. Тие ја поздравуваат практичната страна на новите технологии, но се внимателни кога станува збор за нивната лична приватност. PwC ја утврди таквата ситуација кај сите пазари, а на пазарот на Јужна Кореја (74 %), Индија (70 %) и САД и Кина (секој по 69%), загриженоста за приватноста и безбедноста на податоците се наоѓа на прво место. Пазарите на Обединетото Кралство и Германија покажуваат нешто помала загриженост од 66% и 58%, соодветно.
Од друга страна, на пазарот на Јужна кореја (51%) најголема е веројатноста за употребата на производите и услугите за 4IR наменетото пристапување или спремање на нивните финансиски информации во споредба со пазарите на САД (35%), Обединетото Кралство (24%) и Германија (20%), додека пазарот на Јужна Кореја (64%), САД и Индија (секој по 62%), најголема е веројатноста дека потрошувачите ги споделуваат своите здравствени податоци со цел да го подобрат своето здравје и квалитетот на животот.
Работодавачите наведуваат три најважни вложувачки приоритети поврзани со 4IR, а само 40% од нив наведуваат дека предупредувањето на потрошувачите за повреда на личните податоци, додека потрошувачите тоа го наведувале како втор најважен елемент, кој би придонел кон зголемување на довербата и употребата на технологијата 4IR. Работодавците и потрошувачите се согласуваат со позитивното дејство од 4IR на работното место, особено во смисла на укинување на непотребните задачи и оптимизација на работните процеси. Освен тоа, 59% од потрошувачите наведуваат дека 4IR технологијата им дава поголема контрола во воспоставувањето на рамнотежата меѓу професионалниот и приватниот живот.
Глобално, загриженоста за безбедност на работно место е поголема во Азија. Поголемиот број на испитаници на пазарот на Индија (73%), Јужна Кореја (57%) и Кина (52%) ја изразуваат загриженоста во споредба со Обединетото Кралство (44%), САД (37%) и Германија (33%).
4IR е повеќе од технологија, станува збор за револуционерна промена во начинот на кој работиме и живееме. За работодавците е предизвик да воспостават механизми преку кои вработените би можеле да ја споделуваат нивната загриженост на начин што технологијата ќе влијае врз нивната работа. Со оглед на тоа што смарт производите и дигиталните иновации и понатаму го преплавуваат пазарот и вложуваат на работните места, шефовите треба да воспостават транспарентен и соработнички пристап за усовршување на работната сила и тоа со цел за прифаќање на 4IR, наведува Стив Пилсбури, водачот на дигиталното работење во PwC.