Која категорија на корисник сте на Facebook

Објавено на 30.07.2017 во Рецензија


Која категорија на корисник сте на Facebook

Оцени

usability
10.0


Перформанси
10.0


Цена
10.0


Камера
10.0


резултат
10.0


Наши забелешки

Positives:

 

Negatives:



Целата рецензија

Никој не беше изненаден кога шефот на Facebook, Марк Цукерберг, објави дека секој месец над 2 милијарди луѓе ја користат неговата социјална мрежа. Денес е реткост да најдете личност што нема Facebook. Корисниците на различен начин го користат Facebook, затоа е направено истражување во САД. Научници од Универзитетот Brigham Young објавија четири групи на корисници: „градбеник на врска“, „набљудувачи“, „селфи“ и „информатори“.

Градбеници на врски

Овој тип на корисници на Facebook имаат уште еден канал за комуникација преку зајакнување на постоечките врски со пријателите и семејството. Facebook им служи како надополнување за дружењето во живо, притоа не сметајќи ја за отворена социјална мрежа, туку за приватно поле за размена на информации со пријателите и семејството. Овој вид на корисници често објавуваат и прегледуваат фотографии и видеа, слободно коментираат објави од другите и лесно започнуваат разговори.

Набљудувачи

Тие се на Facebook, затоа што сите се на Facebook, кого го сфаќаат како неизбежен дел од модерниот живот. Многу ретко објавуваат лични податоци, ретко споделуваат фотографии и ретко коментираат на туѓи објави. За набљудувачите е омилен реалниот живот, а не виртуелниот, кого го користат само за одржување на контакт со другите.

Информатори

Тие се најчесто новинари, активисти и организатори на настани, кои Facebook го имаат како канал за промовирање на својата работа или себепромоција. Нивниот виртуелен живот не е вистински. Објавуваат информации затоа што се убедени дека мора да ги објават, затоа што имаат голем број на контакти, кои не ги сметаат за пријатели. Без разлика на тоа што не ги одржуваат односите на Facebook, радо ќе ги одржуваат пријателските и фамилијарните односи во реалниот живот со задоволство, преку телефон или со пораки.

Селфи

Дури и да не сте експерт, јасно ви е каква е селфи категоријата – оној што дневно објавува по 10 фотографии, објави или коментари, се со цел да привлече внимание од своите пријатели. За нив секој лајк е доказ дека другите ги сакаат и дека тоа што го прават е правилно. Понекогаш со своето константно објавување може да ги излудат другите корисници, но ќе добијат и толку позитивни коментари од други „селфи зависници“, што тоа воопшто нема да им биде важно.

Се разбира, постојат и корисници што не можат да се стават само во една категорија. Начинот на користење и ставот кон Facebook се менува со текот на годините, поради созревањето и животот, но повеќето корисници може да кажат дека тие претежно спаѓаат во една од тие четири категории.

Заклучок

На крајот треба да се спомене дека учесниците во истражувањето биле на старост од 18 до 32 години, па можеме да кажеме дека овие видови на корисници спаѓаат во младата популација. Не е исклучено тоа дека меѓу постарите генерации има уште неколку типови на корисници, кои истражувачите се уште не ги препознале. Може да кажеме  само дека социјалните мрежи и зависноста од фотографирањето е зависност што треба да се зема во нормални и одредени дози. Во која категорија спаѓате вие?

Дали ви се допадна рецензијата? Ако имате нешто да дополните ве молиме напишете коментар


За авторот

Александар Младеновски
Author Image
Дипломиран новинар, истражувач со познавања во повеќе области, практикува јога, сака да ги инспирира луѓето и да поттикне промени.



 
Најнови телефони
 
  • P9 Plus
  • P10
  • Galaxy S8 Plus
  • Galaxy S8
  • Note 7
  • Galaxy C7
  • Desire 10 Lifestyle
  • Moto Z
  • 3T
  • NOVA